fbpx
5 redenen waarom iedere horecazaak een virtual tour nodig heeft

1. Pak 24 op 24 uit met je zaak

Restaurateurs moeten hun prachtige locatie aan hun klanten laten zien.

Stel je even het volgende voor. Jij bent een hongerige klant en je komt twee restaurants tegen; Welke zou je kiezen? Het restaurant dat geen foto’s of video’s van hun zaak heeft, of het restaurant dat hun zaak laat zien met een virtual tour?

2. Informeer je klanten

Bij het zoeken naar een horecazaak zoeken de meeste mensen eerst op Google voordat ze beslissen naar welk restaurant ze gaan. Ze zoeken een restaurant dat uitnodigend is en waarop ze kunnen vertrouwen.

Waarom doen ze dit? Is het om je openingsuren op te zoeken? Misschien.

Om te zien welke specials je in het weekend aanbieden? Kan zijn.

Om dat speciale nieuwe bier te vinden waar ze op hebben gewacht? Mogelijk.

Ze doen het vooral om het restaurant te leren kennen alvorens ze reserveren. Als ze geen afbeeldingen of inhoud van een je restaurant zien, zoeken ze meestal verder naar een ander restaurant dat dat wel doet.

Vraag jezelf af: wanneer ben je ooit naar een restaurant geweest zonder er foto’s van te hebben gezien? Bijna nooit, toch?

Wat is een geweldige manier om je klanten te laten zien dat je horecazaak geweldig is? Een 360 virtual tour natuurlijk! Het is iets dat alle verwachtingen overtreft. De meeste mensen denken aan een paar foto’s en misschien een video, maar hier kom jij met een virtual tour die je hele restaurant laat zien.

Een virtual tour voor je horecazaak helpt je bij lokale SEO, biedt geweldige afbeeldingen voor sociale media en is ook aan te passen aan je behoeften. Daarom zijn virtual tours geweldig voor restaurantmarketing.

3. SEO-waarde van Virtual Tours.

Zoals eerder vermeld, zal de meerderheid van de consumenten een lokaal bedrijf Googelen voordat ze beslissen waar ze heen willen. Zoekmachines maken het vinden van een restaurant zoveel gemakkelijker, want als het restaurant zijn Google Mijn Bedrijf pagina correct heeft ingesteld, kunnen mensen heel veel informatie vinden.

Klanten kunnen de openingstijden van het restaurant, het menu, het adres en telefoonnummer vinden en zelfs een virtual Tour door het interieur maken.

Met andere woorden: als je een restaurant hebt, je Google Mijn Bedrijf pagina hebt geclaimd, beoordelingen ontvangt en erop reageert en een virtual tour hebt, zie je een toename in zichtbaarheid en SEO!

Integreer je virtual tour met je website en Facebook.

Als je een virtual tour voor je horecazaak hebt, kan je deze gebruiken in je digitale marketing via zowel sociale media als je eigen website.

Een virtual tour op je website?

Het is heel gebruikelijk om een ​​menu op te nemen, waarom zou je een virtuele rondleiding door je restaurant toevoegen? In zekere zin is het hetzelfde idee. Je geeft mensen meteen een levensecht idee van je zaak. Heb je een terras? Zitplaatsen? Misschien een zaal voor evenementen? Al deze aspecten zijn geweldige verkopers en wat is een betere manier om ze te promoten dan met een virtual tour?

Het is een beetje als een modeshow voor je horecazaak. Je kan de geweldige aspecten van je setting laten zien en op een interactieve manier overtuigen waarom mensen bij jou moeten reserveren.

Mensen die je website bezoeken, zullen zien dat je een virtual tour aanbiedt en zullen automatisch meer geïnteresseerd zijn omdat niet iedereen dat doet. Het is de perfecte manier om je te onderscheiden van de massa aan concurrentie.

Hoe beter de gebruikerservaring van de bezoekers op je website en virtual tour, hoe groter de kans dat ze ook daadwerkelijk je zaak zullen bezoeken.

4. Nog steeds niet overtuigd? Zichtbaarheid en naamsbekendheid.

Onderdeel van restaurantmarketing is zichtbaarheid en naamsbekendheid. Daarom wordt bedrijven aangeraden om content te creëren, hun social media te bewerken en hun SEO te verbeteren. Dit alles helpt mensen te overtuigen om jouw horecazaak te verkiezen boven dat van je concurrenten.

Wat een virtual tour zo geweldig maakt, is dat het het vertrouwen tussen je zaak en potentiële klanten vergroot.

5. Vetrouwen opbouwen.

Een van de redenen waarom mensen een locatie op Google zoeken voordat ze effectief gaan, is dat het erg moeilijk is om het idee van iets te vertrouwen zonder er een beeld van te kunnen vormen.

Je hoort bijvoorbeeld misschien dat een restaurant the place to be is. Maar hoe weet je of dat echt wel zo is, tenzij je het met je eigen ogen ziet? Je bent geïntrigeerd, maar je hebt nog meer nodig. Dus je wendt je tot de goede oude Google om te zien waar het allemaal om draait.

Voordat je naar een horecazaak gaat, moet je wat basisinformatie hebben;

  • Wat voor eten wordt er geserveerd? (menu)
  • Waar is het gelegen? (plaats)
  • Wat vinden anderen ervan? (beoordelingen)
  • Hoe ziet het eruit? (virtual tour).

Al deze aspecten gaan het restaurant aan je verkopen en hoe meer je kunt aanvinken, hoe beter!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Klaar om nieuwe klanten te ontvangen in je horecazaak?