fbpx

5 tips om rendement uit je website te halen

5 tips om rendement uit je website te halen

Om betrokkenheid en conversie te stimuleren, moet je website intuitief zijn om te navigeren en echte waarde te bieden aan bezoekers.

Levert je website je bedrijfsresultaten op? Is je website handig en overzichtelijk of ronduit ingewikkeld en frustrerend?

Als het voor je bezoekers niet eenvoudig is om naar je site te gaan, zullen ze je merk, je producten of je diensten simpelweg niet zien. Om je bezoekers betrokken te krijgen moet je website intuitief zijn om te navigeren en effectief waarde bieden aan bezoekers. Bij Digital Flamingo bekijken we websites door vijf verschillende lenzen om aanbevelingen te doen op basis van deze verschillende doelstellingen. Hier onze vijf tips voor het maken van een rendabele website:

1. Online visibiliteit

Het maakt niet uit hoe goed een website is gemaakt – als je bezoekers hem niet kunnen vinden, is hij overbodig.

Hoe je site wordt weergegeven in zoekmachines en sociale media is vaak het eerste contactpunt dat een klant heeft met je merk. Een snelle, foutloze, goed gebouwde website zorgt ervoor dat je geen bezoekers verliest wanneer ze voor het eerst aankomen, maar helpt ook de prestaties van je website in zoekmachines. Het koppelen van een goed gemaakte artikel feed met een rijke contentstrategie die via sociale media wordt gebruikt, zal ook bezoekers uit alle gebieden aantrekken. Als we naar een website kijken door de lens van zichtbaarheid, beoordelen we bugs, sitesnelheid en laadtijden, SEO en valuta. Valuta is de frequentie en recentheid dat je website wordt bijgewerkt. Dit wordt door bezoekers gezien als een vertrouwensindicator en door Google als een kwaliteitsindicator. Een veelgebruikte manier om dit te bereiken, is door regelmatig berichten en artikelen van hoge kwaliteit te maken. Daarom is inhoud of content zo’n cruciaal onderdeel van elke marketingstrategie geworden.

online visibiliteit

2. Gebruikerservaring (UX)

Zodra bezoekers op je website zijn aangekomen, is het belangrijk om het ze gemakkelijk te maken om te vinden wat ze zoeken. Ze moeten vanaf elk punt op je site toegang hebben tot belangrijke informatie met zo min mogelijk klikken. Taal en bezoekerservaring of user experience (UX) zijn hierbij van vitaal belang, omdat veel klanten elders zullen zoeken als het moeilijk is om te vinden wat ze nodig hebben.

Je wil nooit een punt bereiken waarop je bezoeker handmatig op de terugknop in zijn browser moet drukken of terug moet scrollen op de pagina. Een goed gemaakte zoekfunctie op de site is een geweldige manier om bezoekers te helpen vinden wat ze zoeken – zorg ervoor dat je je zoekopdracht beheert!

Met veel zoekhulpmiddelen kan je mislukte zoekopdrachten van bezoekers registreren, wat een uitstekende manier kan zijn om de resultaten voor toekomstige bezoekers te bekijken en te verfijnen.

UX Gebruikerservaring

3. Retentie

Bezoekers zijn waarschijnlijk nog niet klaar om te converteren bij hun eerste bezoek, dus het is belangrijk om andere manieren aan te bieden om ze aan je merk te binden of ervoor te zorgen dat ze terugkeren naar je website.

Bezoekersbehoud kan krachtig zijn en kansen bieden voor doorlopende marketing. Retentie is ook een belangrijk onderdeel van de  koopcyclus klant. Capteer e-mailadressen en stuur een nieuwsbrief met interessante inhoud in plaats van verkooppraatjes. Deze artikelen kunnen bezoekers terugleiden naar je website, waar je links kan opnemen die bezoekers naar verkoopgerichte berichten leiden.

Retargeted-advertenties kunnen bezoekers ook bereiken op basis van inhoud die ze wel (of juist niet) hebben gezien. Berichten kunnen ook worden aangepast op basis van waar ze zijn afgehaakt. Prijs te hoog? Een kortingsbon van 10% in hun mailbox kan hen misschien terug lokken. Afgehaakt op een verkooppagina? Het delen van een artikel over de voordelen van het product of de dienst kan hun vragen beantwoorden.

retentie

4. Conversies

Conversie is een van de belangrijkste functies van een website.

Of het nu gaat om een ​​online bestelling, verkoop aanvraag of een stukje informatie, conversie is cruciaal.

Leid bezoekers niet alleen naar wat ze zoeken, maar breng bezoekers ook naar de actie die je wilt dat ze ondernemen. Een effectieve conversie website zorgt voor de balans tussen informatie en conversie. Zorg ervoor dat je niet te hard verkoopt – bouw in plaats daarvan het vertrouwen en de wens om te kopen op, wat meerdere bezoeken aan je site kan vergen. Om je conversies goed te krijgen, is nuance nodig. We gebruiken de juiste taal, leiden bezoekers naar conversies, maken formulieren gebruiksvriendelijk en zorgen ervoor dat contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn.

conversie - shut up and take my money

5. Voortdurend optimaliseren

De online wereld evolueert voortdurend en om concurrerend te blijven in je branche moet je continu verbeteren.

Dit doe je door middel van data en het opzetten van rapportagetools om inzicht te krijgen in hoe je website wordt gebruikt en hoe je de inhoud ervan kan verbeteren.

Enkele hulpmiddelen om te overwegen:

  • Leg gegevens vast met rapportagetools zoals Google Tag Manager, Google Search Console en Google Analytics
  • Houd realtime gegevens bij met Google Data Studio
  • Met tools voor A/B testen, zoals Google Optimize, kan je ontdekken welke versie van een pagina het meest effectief is en die wijzigingen meteen omzetten in actie.
  • Clickmapping en heatmapping-tools helpen je te zien waar mensen klikken , waar ze hun tijd doorbrengen of waar ze afhaken
optimaliseren

Heeft je website wat TLC nodig?

Als je een partner wil die je helpt om het beste uit je website te halen, dan kunnen wij dat voor je zijn.  Kom er met ons eens over praten.