fbpx

Adverteren op Google

“Je concurrentie is slechts een muisklik verwijderd”

Of het nu op desktop of mobiel is, we kunnen een digitale marketingstrategie plannen die contact maakt met je doelgroepen op het moment dat ze naar je producten of diensten zoeken.

Google Ads​

Adverteren op Google is de snelste strategie om leads en sales te vergroten. Je hebt waarschijnlijk in het verleden Google Ads gebruikt en zei: ‘Google Ads werkt niet voor mijn bedrijf’. Klinkt bekend? De kans is groot dat je de advertentiecampagne zelf beheerde en geld verspilde vanwege je gebrek aan ervaring. Of je had iemand aan boord die  klikken gebruikte om campagnesucces te meten, in plaats van conversies.

Geef je bezoekers wat ze zoeken​

Tegenwoordig is Google het favoriete advertentiemedium geworden met meer dan 4 miljard zoekopdrachten per dag. Als je de advertentiemogelijkheden die Google vandaag biedt niet maximaliseert, zullen je concurrenten dat wel doen. Met dit in gedachten, hoe kan je ervoor zorgen dat je bedrijf wordt gevonden door de juiste doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat wanneer mensen naar je producten of diensten zoeken, zij die van jou vinden en niet die van je concurrenten? Met SEA ( Search Engine Advertising of zoekmachine adverteren) ontwikkelen we campagnes, geoptimaliseerd voor de doelstellingen van je bedrijf. Zo halen we altijd samen het best mogelijke resultaat uit je budget.

Search advertising

Search advertising of adverteren op zoekmachines is verreweg de snelste manier om doelgericht klanten naar je website te halen. Is het je ooit opgevallen hoe zoekmachines ‘gesponsorde advertenties’ weergeven op hun zoekresultatenpagina? Deze advertenties, beter bekend als Pay-Per-Click- of Pay-Per-Action-advertenties, helpen klanten in contact te komen met bedrijven die producten of diensten aanbieden waarnaar ze op zoek zijn. Met PPC advertenties adverteren we je bedrijf via zoekmachines. Wanneer mensen op Google of Bing naar een product of dienst zoals die van jou zoeken, helpen we je bedrijf op dat moment bovenaan te verschijnen. Met doel- en prestatiegerichte campagnes brengen we je producten en diensten bij de juiste doelgroep wanneer ze erom vragen. Miljarden zoekopdrachten worden elke dag uitgevoerd op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Als mensen zoekwoorden gebruiken, vertellen ze de wereld waar ze naar op zoek zijn, waarom ze het willen en waar ze het willen kopen. En wij? Wij lezen gewoon mee! Met behulp van doelgerichte zoekwoorden, advertenties en PPC-marketing (Pay-per-Click) kunnen we je vertellen hoeveel mensen zoeken naar wat je merk te bieden heeft – en ook informatie verzamelen over de intentie achter de zoekopdrachten. Door je bovenaan de zoekresultaten te brengen, krijg je een brede zichtbaarheid van je advertenties en kunnen we verschillende zoekwoorden en advertentieteksten testen die van toepassing zijn op je marketingstrategie. Samen bereiken we je doelgroepen en bedrijfsdoelen door middel van onderzoek, planning, implementatie en optimalisatie. Klinkt goed toch?

Display advertising​

Adverteren op Google is de snelste strategie om leads en sales te vergroten. Je hebt waarschijnlijk in het verleden Google Ads gebruikt en zei: ‘Google Ads werkt niet voor mijn bedrijf’. Klinkt bekend? De kans is groot dat je de advertentiecampagne zelf beheerde en geld verspilde vanwege je gebrek aan ervaring. Of je had iemand aan boord die  klikken gebruikte om campagnesucces te meten, in plaats van conversies.

Remarketing & retargeting

Met de juiste advertenties en retargeting bereiken we je doelgroep op de belangrijke momenten. We volgen je potentiële klanten en benaderen ze met nauwkeurige communicatie op basis van gebruikersgedrag.

Veelgestelde vragen over digitale marketing

Goede vraag! PPC campagnes plaatsten je bedrijf op het juiste moment voor het juiste publiek. Een PPC-campagne kan al heel snel resultaten opleveren. PPC kan indien nodig ook worden in- en uitgeschakeld. Met PPC kan je nagaan hoeveel uw CPA (kosten per acquisitie) is, omdat je kan zien hoeveel je per klik betaalt en hoeveel klikken er nodig zijn om een ​​verkoop te converteren.

Dat hangt van veel verschillende factoren af.
Het goede nieuws is dat je met vrijwel elk budget Google Ads-campagnes kan uitvoeren. Het hangt echt van je branche en website af hoeveel websitebezoeken je met je budget zal genereren.

Het is duidelijk dat hoe meer budget je kan investeren, hoe meer verkeer je kan krijgen. Zodra je campagnes winstgevend zijn, kan je kijken naar het vergroten van je bereik.

Je Google Ads-budget is afhankelijk van de kosten per klik en hoe goed je website converteert. Om te beginnen maken we een berekening die rekening houdt met de omzet per klant en met de conversieratio van je website. Mogelijk beschik je al over gegevens voor deze berekening. Zo niet, dan kunnen we benchmarks uit de branche gebruiken. Hoe dan ook, we kunnen je helpen met een budgetaanbeveling en het stellen van realistische verwachtingen.

Beide zijn belangrijk. Het is effectief om de twee op verschillende tijdstippen te gebruiken bij het starten van je bedrijf en pas samen als je merk er eenmaal staat. Bij het starten van je bedrijf raden we aan te beginnen met een PPC-campagne om je reclame en naamsbekendheid te vergroten. Terwijl je de resultaten en feedback van je PPC-campagne verzamelt, kan je deze gegevens gebruiken om je SEO-strategie te starten. Genereer dus zowel betaald als organisch verkeer naar je website.

Het opzetten van een Google Ads-campagne is vrij ingewikkeld als je het goed. Het is niet zomaar klikken op een paar knoppen. Het opzetten van een nieuwe campagne omvat het volgende en meer:

  • Inzicht in je advertentiedoelstellingen
  • Inzicht in je producten en de winstgevendheid ervan
  • Bepalen welke campagnetypen het meest geschikt zijn
  • Keywordresearch of Trefwoordonderzoek
  • Het creëren van de juiste campagnestructuur om de kosten te drukken
  • Je campagne-ideeën kunnen ertoe leiden dat verschillende Google Ads-campagnes worden gemaakt om effectiever te zijn
  • Teksten aanmaken voor alle verschillende advertenties
    (Het is niet ongebruikelijk dat een ‘eenvoudige’ campagne honderden advertentievarianten bevat als deze goed wordt uitgevoerd)
  • Creëren of leveren van input voor verschillende banneradvertenties (bij Displaycampagnes)
  • Conversies bijhouden instellen binnen Google Analytics
    Dit kan eenvoudig zijn, maar kan ook erg tijdrovend zijn.
  • Kleine aanpassingen aan je website om conversies bij te houden

    …en veel meer.

Dit kost veel tijd, maar uiteindelijk betekent het dat je je geld goed investeert en je een hoger rendement behaalt. Goed opgezette campagnes zullen je zeker geld besparen, en mogelijk veel opleveren.

Je campagnes moeten regelmatig worden beheerd en geoptimaliseerd om ze in de loop van de tijd beter te laten werken en je in staat te stellen ze uit te breiden.

Dit omvat het maken van nieuwe advertentiegroepen en zoekwoorden, het onderbreken van advertenties of zoekwoorden die niet werken, het doen van suggesties voor nieuwe campagnes, het controleren of het budget toereikend is en het maken van suggesties over waar je het kan verhogen, zorgen dat je advertenties niet worden weergegeven voor irrelevante trefwoorden en nog veel meer.

Het advertentielandschap is dynamisch. Elke keer dat een advertentie wordt weergegeven, worden er miljoenen berekeningen uitgevoerd in een realtime veiling. Door het te optimaliseren, blijven je campagnes verbeteren en uitbreiden. Zelfs als er niets werd aangeraakt en andere adverteerders nieuwe campagnes zijn begonnen, kunnen je resultaten van week tot week of van maand tot maand heel anders zijn.