fbpx

Adverteren op social media

“Ignoring online marketing is like opening a business but not telling anyone”

Vraag je jezelf af of social media geschikt is voor je bedrijf?

JA, je bedrijf heeft sociale media nodig, punt uit.

Social media is er en geloof ons, het is een blijver. Het beïnvloedt tegenwoordig elk aspect van onze wereld. Toch twijfel je misschien om met je bedrijfsprofiel aan de slag te gaan op social media. We geven je een paar goede redenen:

Social media ads

Heb je moeite om te schitteren in het verzadigde social media-landschap? Je zou op social media als een gek naar de miljoenen klanten kunnen zwaaien, maar door de wirwar van irrelevante berichten op hun feed zien ze je gewoon niet. Het is vermoeiend. Het is tijdrovend. Het is tijd voor verandering. 'Likes' zijn een leuke gimmick maar gaan je weinig resultaten opleveren. Om sociale media voor bedrijven te optimaliseren, graven we dieper. Met krachtige advertentietools kun je je publiek tot in de perfectie afbakenen. Verwacht dus betrokkenheid, klikken, leads en verkopen. Of het nu gaat om een ​​Facebook- en Instagram-campagne, een B2B LinkedIn-aanpak of het bereiken van mensen op Pinterest, wij creëren volledig op maat gemaakte campagnes die rekening houden met de behoeften en voorkeuren van je doelgroep. Heb je al ervaring met sociale advertenties of begin je net? We helpen je het aantal leads te verhogen en de kosten per lead te verlagen. Van linkposts tot remarketingadvertenties, carrousels of Canvas Fullscreen Experiences ... noem maar op. We fixen dat voor je! Instagram-advertenties zijn een van de beste manieren om het verhaal van je merk te delen en de interesse van je publiek te wekken. Of het nu gaat om Instagram-stories, carrouseladvertenties of video's, wij helpen je de mensen te bereiken waar je het meest om geeft.

Targeting op social media

Je bedrijf heeft een levendig social media profiel, je plaatst regelmatig interessante updates en relevante content, maar je krijgt niet de resultaten waar je op hoopt? Je kunt een doelwit niet raken als je niet weet wat of waar het is. Sociale media zijn niet effectief als de inhoud niet de juiste doelgroep bereikt. We zijn 100% toegewijd aan het begrijpen van je doelen, het definiëren van KPI's en het bijhouden van je prestatiestatistieken op sociale media. We analyseren wat werkt, wat niet en wat er nodig is om je social media-plan op punt te krijgen. Van branding tot het werven van nieuwe klanten tot rekruteren van nieuwe collega's of het ontwikkelen van je community; Social Media marketing is de juiste aanpak. Facebook- en Instagram-advertenties leveren meetbare resultaten en statistieken op. Met gerichte advertentiecampagnes op sociale media ondersteunen we je bedrijf door een campagnestructuur te creëren, advertenties te schrijven, deze te optimaliseren en te evalueren.

Test, optimaliseer, herhaal

Concurreren met Facebook-advertenties betekent niet dat je ze zomaar kunt instellen en vergeten. Van zodra je een campagne lanceert, wordt deze niet consistent uitgevoerd. Je moet deze controleren, de prestaties analyseren, voortdurend testen en doorgaan met optimaliseren om successen te behalen. Hier zijn enkele andere redenen om Facebook tests en optimalisaties uit te voeren. Facebook is kieskeurig Wat al enige tijd goed werkt, kan plotseling verschuiven als gevolg van algoritmische veranderingen of, heel vaak, onbekende of irrationele redenen. Met testen kunnen we leren, waardevolle inzichten krijgen over ons publiek, ontdekken wat wel en niet resoneert met hen, en onze advertentiekosten op termijn verlagen. Wat de ene gebruiker in een doelgroep kan boeien, is misschien niet bij een andere gebruiker, dus het is een goede gewoonte om altijd tests uit te voeren in je campagnes. Met PPC advertenties adverteren we je bedrijf via zoekmachines. Wanneer mensen op Google of Bing naar een product of dienst zoals die van jou zoeken, helpen we je bedrijf op dat moment bovenaan te verschijnen. Met doel- en prestatiegerichte campagnes brengen we je producten en diensten bij de juiste doelgroep wanneer ze erom vragen. Miljarden zoekopdrachten worden elke dag uitgevoerd op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Als mensen zoekwoorden gebruiken, vertellen ze de wereld waar ze naar op zoek zijn, waarom ze het willen en waar ze het willen kopen. En wij? Wij lezen gewoon mee! Met behulp van doelgerichte zoekwoorden, advertenties en PPC-marketing (Pay-per-Click) kunnen we je vertellen hoeveel mensen zoeken naar wat je merk te bieden heeft - en ook informatie verzamelen over de intentie achter de zoekopdrachten. Door je bovenaan de zoekresultaten te brengen, krijg je een brede zichtbaarheid van je advertenties en kunnen we verschillende zoekwoorden en advertentieteksten testen die van toepassing zijn op je marketingstrategie. Samen bereiken we je doelgroepen en bedrijfsdoelen door middel van onderzoek, planning, implementatie en optimalisatie. Klinkt goed toch?

Veelgestelde vragen over social media marketing

In tegenstelling tot traditionele media is sociale media een ongelooflijk kosteneffectief kanaal. Het is ook meetbaar. Met social media marketing kan je de resultaten meten van elke advertentie die je op de wereld loslaat. Dit betekent dat je je succes perfect kan meten, bijstellen waar nodig en ervoor kunt zorgen dat je marketingbudget rendeert.

Het draait allemaal om transparantie, dus jij hebt altijd toegang tot je eigen advertentieaccounts. Het is daar echter een beetje een doolhof, dus naast je toegang, zullen we de campagneprestaties voor je ophelderen indien je dat wenst. We houden ook maandelijkse rapportages waar je een volledig overzicht kan krijgen van de prestaties van je campagne, met duidelijke details over alle resultaten en trends. Heb je liever wat meer of wat minder data? Geen probleem. We zorgen ervoor.

Het social media landschap verandert voortdurend, en hoewel de meeste van onze campagnes momenteel op Facebook en Instagram worden uitgevoerd, zal dit niet altijd het geval zijn. Naarmate het landschap verandert en we nieuwe trends opmerken die je zaak ten goede komen, passen we je campagne aan om je de beste resultaten te behalen.

Nee. Wanneer je met ons in zee gaat, duiken we in je bedrijf en ontwikkelen we advertenties die je vertellen over wie je bent en waarom klanten voor je bedrijf moeten kiezen. We vertellen dit verhaal niet alleen via advertentieteksten, maar ook via advertentieafbeeldingen of video’s.

  • Inzicht in je advertentiedoelstellingen
  • Inzicht in je producten en de winstgevendheid ervan
  • Bepalen welke campagnetypen het meest geschikt zijn
  • Keywordresearch of Trefwoordonderzoek
  • Het creëren van de juiste campagnestructuur om de kosten te drukken
  • Je campagne-ideeën kunnen ertoe leiden dat verschillende Google Ads-campagnes worden gemaakt om effectiever te zijn
  • Teksten aanmaken voor alle verschillende advertenties
    (Het is niet ongebruikelijk dat een ‘eenvoudige’ campagne honderden advertentievarianten bevat als deze goed wordt uitgevoerd)
  • Creëren of leveren van input voor verschillende banneradvertenties (bij Displaycampagnes)
  • Conversies bijhouden instellen binnen Google Analytics
    Dit kan eenvoudig zijn, maar kan ook erg tijdrovend zijn.
  • Kleine aanpassingen aan je website om conversies bij te houden

    …en veel meer.

Dit kost veel tijd, maar uiteindelijk betekent het dat je je geld goed investeert en je een hoger rendement behaalt. Goed opgezette campagnes zullen je zeker geld besparen, en mogelijk veel opleveren.

Dat hangt er van af (inderdaad, niet echt wat je wou horen.)

Je kan al beginnen adverteren met slechts €1 / dag. Ja, je leest het goed. Er zijn echter enkele kanttekeningen. Het hangt af van je campagnetype.

Met top-of-funnel campagnes, zoals bereik, bekendheid en betrokkenheid, lukt het ons best bij het weergeven van advertenties en het stimuleren van berichten voor verschillende doelgroepen.

Wanneer je echter  conversiecampagnes wilt testen, is een klein budget niet voldoende.

Hoe kleiner je budget, hoe langzamer het testen, leren en optimaliseren zal zijn. Hoe meer budget je kan toewijzen, hoe sneller je uit de leerfase gaat komen, vertoningen kan weergeven, prestatiegegevens gaat verzamelen, inzichten verkrijgen en je volgende optimalisatiestappen kan ondernemen.

Als je kan, probeer dan om te beginnen met minimaal €10 per dag uit te geven.

is dit een staalharde garantie tot succes? Nee. Maar het geeft je wel ruimte om uit te testen hoe je het snelst tot succes komt.

Als je goede resultaten begint te zien en je het maximale uit je dagbudget haalt, verhoog je stelselmatig je dagbudget.

Dit omvat het maken van nieuwe advertentiegroepen en zoekwoorden, het onderbreken van advertenties of zoekwoorden die niet werken, het doen van suggesties voor nieuwe campagnes, het controleren of het budget toereikend is en het maken van suggesties over waar je het kan verhogen, zorgen dat je advertenties niet worden weergegeven voor irrelevante trefwoorden en nog veel meer.

Het advertentielandschap is dynamisch. Elke keer dat een advertentie wordt weergegeven, worden er miljoenen berekeningen uitgevoerd in een realtime veiling. Door het te optimaliseren, blijven je campagnes verbeteren en uitbreiden. Zelfs als er niets werd aangeraakt en andere adverteerders nieuwe campagnes zijn begonnen, kunnen je resultaten van week tot week of van maand tot maand heel anders zijn.