Virtual Tours voor KMO's

Als het gaat om virtual tours merken we vaak dat dit veel vragen oproept. Dat is jammer. Daarom beantwoorden we enkele van de meest gestelde vragen.

Wat is een Virtual Tour?
Waarvoor worden virtual tours gebruikt?
Wat zijn de belangrijkste voordelen voor KMO's die gebruik maken van Virtual Tours?
Zal een virtuele tour helpen mijn bedrijf hoger te rangschikken op Google?
Hoe werken virtual tours?
Waarom heeft mijn bedrijf een virtual tour nodig?

Bent jij een ondernemer? Lees dan zeker verder, want we gaan uitleggen hoe een virtuele tour je bedrijf kan helpen groeien.

Wat is een Virtual Tour?

Simpel gezegd is het een visuele 3D-weergave van de binnenkant van je bedrijf, waardoor klanten een 360° ervaring krijgen.

Wat zijn gebruikelijke toepassingen voor een virtuele tour?

Virtual tours worden het meest gebruikt voor fysieke of retail bedrijven, zoals restaurants of locaties, om hun interne commerciële ruimte zo nauwkeurig en levendig mogelijk te presenteren aan klanten.

De meeste bedrijven gebruiken virtuele tours om de volgende redenen:

  • Om hun prachtige binnenruimte te laten zien aan potentiële klanten.
  • Om virtuele inhoud toe te voegen aan hun Google bedrijfspagina.
  • Om een 360° zicht op Google Maps te publiceren.
  • Om een virtual tour toe te voegen aan hun website en sociale media.
  • Om de concurrentie te overtreffen met een interactief stukje VR technologie.

Wat zijn de belangrijkste voordelen voor KMO's die gebruik maken van Virtual Tours?

Virtuele tours zijn nog steeds vrij ongebruikelijk en onbekend binnen de bedrijfswereld. Veel bedrijven die al gebruik maken van Virtual Tours hebben echter een aantal belangrijke voordelen.

  • Scoor hoger in de lokale Google-zoekresultaten
  • Verhoog de zichtbaarheid op je Google-pagina en website.
  • Creër vertrouwen en bewustzijn bij potentiële klanten.
  • Algemene toename van de interactie met de consument.
  • Meer telefoontjes naar je bedrijf.
  • Meer bezoekers op je website.

Zal een virtuele tour helpen mijn bedrijf hoger te rangschikken op Google?

Veel ondernemers vragen ons: "Hoe vergroot een virtual tour mijn positie in Google?"

Ten eerste, goeie vraag! Ten tweede, SEO is zeer complex, maar lokale SEO is lang niet zo complex als het proberen te concurreren met bedrijven over de hele wereld.

Om die vraag te beantwoorden: er zijn 3 belangrijke redenen waarom bedrijven 10-20% hoger scoren met een Google Virtual Tour op hun Google Maps pagina (Google My Business of Google mijn bedrijf).

  1. Je maakt actief gebruik van en neemt deel aan datgene waar Google enorm veel belang aan hecht.
  2. Google probeert meer te concurreren met Facebook, Instagram, Yelp en talloze anderen. Door hun aanbod en diensten voortdurend te uit te breiden, kunnen ze hun marktaandeel terugwinnen en uiteindelijk meer geld verdienen - daarom willen ze dat mensen hun producten gebruiken.
  3. Google zet zich in om klanten nuttige en relevante informatie te laten zien, niet alleen op tekst, maar ook visueel met afbeeldingen en video. De virtual tour bestaat al enkele jaren, maar is pas sinds kort door Google gepromoot.

Wees de concurrentie een stap voor.

Hoe meer bedrijven actief gebruik maken van alle producten en functies van Google, hoe beter.
De functie wordt actief herkend op Google maps en is eenvoudig te implementeren via Google 360° afbeeldingen. Hoe uitgebreider je Google Maps vermelding, hoe relevanter en nauwkeuriger de weergave van je bedrijf op Google.

Je hebt natuurlijk een ingevulde en geoptimaliseerde Google bedrijfspagina nodig, samen met het toevoegen van de virtuele tour. Als je hier hulp bij nodig hebt, neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier.

Dus hoe werken virtual tours?

Eerlijk gezegd is het niet zo ingewikkeld. Het enige wat je hoeft te doen is je zaak klaar te hebben om door onze fotograaf te worden gefotografeerd. Afhankelijk van de grootte van je bedrijf nemen de meeste projecten gemiddeld slechts 1 à 2 uur in beslag.

Zo gaat het er meestal aan toe:

  1. Goedkeuring van offerte en project.
  2. Plan een datum voor de fotoshoot.
  3. Bereid je zaak voor.
    Schoon interieur, georganiseerd, voorbereid, geen mensen aanwezig.
    Meestal voor of na kantooruren en met goede verlichting.
  4. Aankomst en opstelling van de fotograaf (15 minuten).
  5. De tour fotograferen (1 à 2 uur, afhankelijk van de grootte van je bedrijf).
  6. Editing pictures.
  7. Produce and Publish the Virtual Tour.
  8. Promote virtual tour.

Het enige wat je als bedrijfseigenaar hoeft te doen is de offerte en het contract goed te keuren en vervolgens je bedrijf of locatie voor te bereiden op de fotoshoot, net zoals je elke andere professionele fotograaf zou inhuren.

Zorg ervoor dat je bedrijf wordt schoongemaakt en georganiseerd, net als bij een professioneel evenement of een fotoshoot. Het hele opnameproces is afhankelijk van de grootte van de locatie. Elke commerciële ruimte van een gebouw duurt meestal maar een half uur op basis van het aantal vierkante meters. De tijd die nodig is voor de shoot is bijna verwaarloosbaar en hangt volledig af van het feit of je klaar bent en de grootte van je ruimte.

Alles wat zichtbaar is voor de camera (360 graden) is zichtbaar zodra het wordt gepubliceerd voor klanten, dus hou hier rekening mee.

Nadat we de locatie hebben gefotografeerd, duurt het meestal twee keer zo lang om deze te bewerken, te optimaliseren en online te publiceren. We raden je aan om alles te doen om je virtuele tour zo goed mogelijk te promoten.

Waarom heeft mijn bedrijf een virtual tour nodig?

En nu de hamvraag: “Waarom zou mijn bedrijf een virtual tour nodig hebben?”

Voor fotografen en marketeers is het antwoord eenvoudig: Je hebt het nodig! Je hebt het gewoon nodig. We zouden nooit iets aanbevelen waar we niet voor 100% in geloven.

Een groot deel van je concurrentie heeft geen virtual tour en een groot deel weet niet eens dat deze bestaan.
Tenzij je een online bedrijf hebt of nooit klanten ontvangt (of je bedrijf gewoonweg onaantrekkelijk is), raden we je ten zeerste aan om een virtual tour te maken. Deze waardevolle stukken content zullen je bedrijf hoger op Google laten scoren, meer websiteverkeer genereren, potentiële klanten aantrekken en een waardevolle zichtbare context van je ruimte bieden.

Het werkt gewoon, en het is prachtig... En om eerlijk te zijn is het (nog) niet zo duur. Dus voordat dit product competitiever wordt, kan je ons bellen of ons contactformulier online invullen.

Jouw Bedrijf Op Google Maps?