virtual tour

Als het gaat om virtual tours merken we vaak dat dit veel vragen oproept. Dat is jammer. Daarom beantwoorden we hier enkele van de meest gestelde vragen.

  • Wat is een virtual tour?
  • Waar worden virtual tours voor gebruikt?
  • Wat zijn de belangrijkste voordelen voor kleine bedrijven die virtual tours gebruiken?
  • Zal een virtual tour mijn bedrijf helpen om beter te scoren op Google?
  • Hoe werken virtual tours?
  • Waarom zou mijn bedrijf een virtual tour nodig hebben?

Ben je een ondernemer? Lees dan zeker verder, want we gaan je uitleggen hoe een virtual tour je bedrijf kan helpen groeien.

Wat is een virtual tour?

Simpel gezegd, het is een visuele 3D-weergave van de binnenkant van je bedrijf, waardoor klanten een 360 ° virtual reality ervaring kunnen beleven.

Wat zijn veelvoorkomende toepassingen voor een virtual tour?

Virtual tours worden het meest gebruikt voor kantoren, showroom, winkels en restaurants om hun interne commerciële ruimte zo nauwkeurig en levendig mogelijk aan klanten te presenteren.

De meeste bedrijven gebruiken virtual tours om de volgende redenen:

  • Laat potentiële klanten je prachtige interieur zien.
  • Voeg je virtual tour toe aan je Google Mijn Bedrijf-pagina.
  • Publiceer een 360 ° -weergave op Google Maps.
  • Voeg een virtual tour toe aan je website en sociale media
  • Overtref je concurrentie met een interactief stuk VR-technologie.

Wat zijn de belangrijkste voordelen voor kleine bedrijven die virtual tours gebruiken?

Virtual tours zijn nog vrij ongebruikelijk en onbekend binnen de zakenwereld. Veel bedrijven die virtual tours gebruiken, hebben echter enkele van de belangrijkste voordelen gerealiseerd.

  • Een hogere plaats in de lokale zoekresultaten van Google
  • Verhoog de zichtbaarheid op je Google-pagina en website
  • Vertrouwen en bewustwording creëren bij potentiële klanten
  • Algemene toename van interactie met consumenten.
  • Meer telefoontjes naar je bedrijf
  • Meer bezoekers op je website.

Zal een virtuele tour mijn bedrijf helpen om hoger te scoren op Google?

Veel ondernemers vragen ons: “Hoe vergroot een virtual tour mijn positie in Google?”

Goede vraag! SEO is erg complex, maar lokale SEO is lang niet zo complex als proberen te concurreren met bedrijven over de hele wereld.

Om die vraag te beantwoorden zijn er 3 hoofdredenen waarom bedrijven 10 tot 20% hoger scoren met een Google Virtual Tour op hun Google Maps-pagina (Google Mijn Bedrijf).

Je maakt actief gebruik van en participeert in datgene waar Google veel belang aan hecht. Google probeert meer te concurreren met Facebook, Instagram, Yelp en talloze anderen. Door hun aanbod en diensten voortdurend uit te breiden, kunnen ze marktaandeel terugwinnen en uiteindelijk meer geld verdienen – daarom willen ze dat mensen hun producten gebruiken. Google doet er alles aan om klanten niet alleen in tekst, maar ook visueel met afbeeldingen en video nuttige en relevante informatie te laten zien. De virtual tour functie bestaat al een aantal jaren, maar is pas onlangs gepromoot door Google.

Wees je concurrentie een stapje voor.

Hoe meer bedrijven actief alle producten en functies van Google gebruiken, hoe beter. De feature wordt actief herkend op Google maps en is eenvoudig in te sluiten via Google 360 ​​° afbeeldingen. Hoe uitgebreider je Google Maps-vermelding, hoe relevanter en nauwkeuriger de weergave van je bedrijf op Google.

Je hebt natuurlijk een voltooide en geoptimaliseerde Google Mijn Bedrijf-pagina nodig, samen met het toevoegen van de virtual tour. Als je hierbij hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Hoe werken virtual tours?

Eigenlijk is het niet zo ingewikkeld. Het enige wat je hoeft te doen is je bedrijf klaar en mooi te hebben om door onze fotograaf te worden vastgelegd. Afhankelijk van de grootte van je bedrijf duren de meeste projecten gemiddeld slechts 1 à 2 uur.

Zo gaat het in zijn werk:

  1. Offerte en project goedkeuren.
  2. Plan een datum voor de fotoshoot.
  3. Bereid je bedrijf voor.
    Schoon interieur, overzichtelijk, voorbereid, geen mensen aanwezig. Meestal voor of na kantooruren en met goede verlichting.
  4. Aankomst en opstelling fotograaf (15 minuten).
  5. Fotografeer de tour (1 à 2 uur afhankelijk van de grootte van je bedrijf).
  6. Afbeeldingen bewerken.
  7. Produceer en publiceer de virtual tour.
  8. Promoot de virtual tour.

Het enige dat je als ondernemer echt hoeft te doen, is de offerte en het contract goedkeuren en vervolgens je bedrijf of locatie voorbereiden op de fotoshoot, net zoals je elke andere professionele fotograaf zou inhuren.

Zorg ervoor dat je bedrijf netjes en georganiseerd is, net als bij een professioneel evenement of een fotoshoot. Het hele opnameproces is afhankelijk van de grootte van de locatie. Elke commerciële ruimte van een gebouw neemt doorgaans slechts een half uur in beslag op basis van het aantal vierkante meters. De tijd die nodig is voor de shoot is bijna te verwaarlozen en hangt helemaal af van of je er klaar voor bent en de grootte van je ruimte.

Alles wat zichtbaar is voor de camera (360 graden) is zichtbaar zodra het wordt gepubliceerd voor klanten, dus houd daar rekening mee.

Nadat we de locatie hebben gefotografeerd, duurt het meestal twee keer zo lang om deze te bewerken, optimaliseren en online te publiceren. We raden je aan er alles aan te doen om je virtuele tour zo goed mogelijk te promoten.

Waarom heeft mijn bedrijf een virtual tour nodig?

En nu de hamvraag: “Waarom zou mijn bedrijf een virtual tour nodig hebben?”

Voor fotografen en marketeers is het antwoord simpel: Je hebt het nodig! Je hebt het gewoon nodig. We zouden nooit iets pitchen waar we niet voor 100% in geloven.

Een groot deel van je concurrentie heeft geen virtual tour en een groot deel weet niet eens dat het bestaat.
Tenzij je bedrijf online is of nooit klanten over de vloer krijgt (of ronduit onaantrekkelijk is), raden we je ten zeerste aan om een ​​virtual tour te maken. Deze waardevolle stukjes content zorgen ervoor dat je bedrijf hoger scoort op Google, genereren meer bezoekers naar je website, trekken potentiële klanten aan en bieden waardevolle zichtbare context over je ruimte.

Het werkt gewoon, en het is prachtig…. En eerlijk gezegd is het (nog) niet zo duur. Dus voordat dit product competitiever wordt, bel ons of vul ons online contactformulier in.

Check zeker ook onze pagina over virtual tours om meer te weten te komen over de tarieven en de mogelijkheden.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Jouw bedrijf op Google Maps? Fixen we!