Wat is het minimaal Facebook-advertentiebudget?

Wat is het minimaal Facebook-advertentiebudget

Dat is een vraag die we dikwijls gesteld krijgen.

Dit kan verwarrend zijn voor ervaren adverteerders, maar is nog verwarrender als je een nieuwe adverteerder bent.

In deze gids overlopen we enkele van de dingen die we aanbevelen, hoe je moet nadenken over je startbudget en hoe dat in de loop van de tijd zou moeten veranderen.

Wij zijn grote fan van campagnebudget optimalisatie, wat betekent dat we budgetten meestal op campagneniveau instellen.

De eerste vraag die we normaal krijgen is “is het OK om met een heel klein budget te beginnen?”

Kan ik beginnen met een klein Facebook-budget?

Het korte antwoord hierop is: JA!

De belangrijkste stap om goed te worden in Facebook-advertenties of iets anders, is om gewoon te beginnen. Je wilt testen en het proberen. Je zal waarschijnlijk een paar fouten maken en je zal leren hoe je Facebook-advertenties succesvol kan doen lopen.

Je kan dus zeker met een klein budget aan de slag.

Hoeveel verschil zal een klein advertentiebudget maken voor mijn bedrijf?

Denk nu niet dat €5 per dag waanzinnige dingen voor je bedrijf gaat doen. Deze budgetgrootte is bedoeld om te testen en te experimenteren.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat je sales of leads de pan uit swingen.

Een 10x rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) is ZEER goed voor de meeste bedrijven. Er zijn een paar bedrijven met zeer hoog geprijsde services die misschien beter worden, maar 10x ROAS is voor de meeste bedrijven een goed resultaat.

€5 per dag uitgeven en €50 aan verkopen verdienen, is voor de meeste bedrijven niet super spannend. Dat is uiteindelijk slechts €1.500 per maand aan bruto-inkomsten en daar komen kosten en overhead uit voort.

Maar met Facebook-advertenties kun je gemakkelijk opschalen.

experimenteren met facebook

Waarom Facebook-advertenties testen met een klein budget nog steeds een grote impact kan hebben

Als je een campagne voert met €5 per dag en goed presteert, is dat een reden om enthousiast te zijn. Niet omdat je campagne veel inkomsten genereert, maar omdat je dat budget heel snel en gemakkelijk kunt schalen.

Wanneer je schaalt, kunnen grotere budgetten aanzienlijke inkomsten genereren voor je bedrijf. Je kan mogelijk van €5 per dag naar €50 naar €500 of meer gaan. Op voorwaarde dat je ROAS niet keldert terwijl je schaalt, worden die cijfers een stuk belangrijker.

Met welk bedrag moet je je Facebook-advertenties beginnen?

Dat hangt af van je omstandigheden, maar als je een klein bedrijf bent en niet veel geld hebt om mee te spelen dan is €5 per dag een degelijk budget om mee te beginnen.

Je moet er gewoon met de juiste mindset aan beginnen – dit budget is om te testen en je zult erachter komen wat werkt en wat niet werkt op dat budgetniveau voordat je opschaalt.

show me the money

Wat als je een groter bedrijf hebt?

Voor die bedrijven die gerust wat meer marketingbudget kunnen uitgeven aan hun social media campagnes is €5 per dag geen geweldig budget om te beginnen. Hoe kleiner het budget, hoe langer het duurt voordat je bruikbare data genereert.

Wat je startbudget in dit scenario zou moeten zijn, hangt af van je bedrijfsgrootte en je marketingbudget. Het is belangrijk om te beginnen met een budget dat je echt belangrijk vindt en beheert.

Zoek naar het goede evenwicht

Als het gaat om het instellen van je startbudget voor advertenties, ben je op zoek naar het goede evenwicht. Je wilt een minimaal budget waar je kunt verliezen wat je hebt gebudgetteerd zonder dat het je pijn doet, maar genoeg budget om resultaten te genereren.

Voor een klein bedrijf kan dat €400 per maand zijn of €1900 over zes maanden. Voor een groter bedrijf zal het waarschijnlijk een groter bedrag zijn.

Het belangrijkste hier is om risico en resultaat in evenwicht te brengen. Het is niet fijn om geld te verliezen tijdens het testen van een nieuw advertentieplatform of nieuwe campagne, maar als het advertentieplatform een ​​consistente generator van verkopen blijkt te zijn, dan is het wel de moeite en investeringen waard.

Hoe je je minimale Facebook-advertentiebudget kunt instellen

Wanneer je je minimale Facebook-advertentiebudget instelt, wil je een paar dingen in gedachten houden:

  • Zorg ervoor dat het budget geld is dat je je kan veroorloven om te investeren
  • Zorg ervoor dat het budget voldoende is om je te bekommeren om de resultaten
  • Onthoud dat je een winnende campagne altijd kunt (lees: moet) opschalen 

Het instellen van een klein advertentiebudget van €5 per dag is dus perfect geschikt wanneer je net begint.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Hulp nodig bij je Facebookcampagnes?